Historielaget på DigitaltMuseum

Publisert av Magnus Ledum den 18.02.21. Oppdatert 19.02.21.

Historielaget på DigitaltMuseum

Historielaget har nå fått lagt ut mer enn 100 av de digitaliserte  bildene vi har samlet inn, og flere hundre til skal det bli.  Gå inn på  https://digitaltmuseum.no/owners/KSH
Se gjerne gjennom bildene og gi tilbakemelding om du ser noen feil, sted/person/tid, noe mer du veit om, som du ser som burde vært med om bildet.
Historielaget skal legge ut flere bilder etter hvert. Vi har inngått en avtale med kommunen, så vi representerer kommunen i dette henseende og fotografiene blir liggende der til «evig» tid for det offentlige.
Vi håper også etter hvert å samle inn flere fotografier. Så har du bilder som er fra før 1970 og som kan egne seg å ta vare på for offentligheten (skoleklasser, barnehage, foreninger, sport, bygninger, steder osv.), så kontakt historielaget på e-post:  historielag@ebnett.no eller via folk du kjenner i styret. Vi skanner/avfotograferer, noterer og du får tilbake originalen og digitalt.